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Radeln für Ida

 

Prolog

 

 

Die französische Provence zieren seit dem Mittelalter Kapellen von vielerlei Beschaffenheit und Poesie, ausgerichtet für die innere Einkehr und die Suche nach dem Weltfrieden. Manche Architekturen wurden formvollendet errichtet, andere schlicht und einfach, ohne besondere handwerkliche Fähigkeiten. Leider geben Letztere dem interessierten Touristen mehr Rätsel auf, als dass sie für ihn geschichtliche Erklärungen parat hielten. Ähnlich verhält es sich mit einem Kirchlein, gelegen an einer Strecke die von l'Isle sur la Sorgue über Cavaillon bis zu Saint Remy de Provence führt. Zur Tageszeit bleibt sie meist verschlossen. Des Nachts wird sie hin und wieder von einem Küster aus Roussillon le Village besucht. Das leicht trutzig wirkende Bauwerk kann der frühen Romanik zugeordnet werden. Eine Besonderheit jedoch verwundert jeden Besucher. Anstelle einer Glocke unter dem Bogen der Turmnische, dreht sich die Lenkstange eines Fahrrads zwischen den Steinen, quietscht und klingelt über dem Eingang, als ob die Kapelle das Weite suchte vor jeder Erklärung über dieses ungewöhnliche Souvenir aus ihrer langen Geschichte. 

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89.258 Voll und Leerzeichen 

 


Irrgarten, Gärten der Welt, Marzahn, nahe Berlin

Anlage nach dem Vorbild des berühmten Irrgarten des Hampton Court Palace im Südwesten Londons 

 

 

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Irrgartenpuzzle 

 

 

so kurios es klingen mag, es existieren aus der Geschichte der Gartenbautechnik erwachsene Vorsichtsmassnahmen für Besucher von Parks und Grünflächen. Man sollte sie beachten, traute man sich heute zum Beispiel in einen dieser Irrgärten hinein, die einst im Auftrag von Schlossbesitzern und Kurfürsten in deren weiträumigen Anlagen angelegt wurden. Der

 

Sie hatten sich große Mühe gegeben, die Zeichner und Baumeister. Anfang Sie wussten um die Befindlichkeiten ihrer Klienten. Es sollte ein anregender Spaziergang werden, ein sanftes Hineingleiten in das Spiel mit der Psyche. Verwirrt werden sollte der Besucher nach seinem Eintritt in das Reich der gestutzten Hecken, überrascht von Kreuzungen, Sackgassen, Winkeln und Ecken inmitten immerzu gleichaussehender Passagen, immer grün, immerzu unüberschaubar. Jedem Meter folgte der nächste, jeder Schritt war ein Gang in die Orientierungslosigkeit. Doch die Wahl den vorliegenden Weg zu gehen oder zu meiden war gleichfalls ein Dienst an der Selbstfindung durch die eigene Entscheidungsfreiheit, fernab göttlicher Vorbestimmung und mittelalterlichem Diktat. 

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nei Erzielung 

 

 Wäissen Tiger

 

 

 1.

 

D’Bom, si ass kleng ginn. D'Gesiicht ass wakereg bliwwen. D'A sinn hell. Si spéngelen dech, wann s de de Mond opdees.

Ech gi se besichen. Geleeëntlech. Wann ech Zäit hunn. Si ass gutt versuergt. Sëtzt mat den Dammen um ronnen Dësch am Foyer, wann ech kommen. D'Bom sëtzt eigentlech ëmmer bei deenen Dammen op deem Dësch, lénks, nieft dem Duerchzuch, wann d'gliesen Dir gaapst. Ni ass en Här derbäi. Déi si rar am Altersheim. Verléiere sech tëscht de Blumme virun der Kapell. Heiansdo wénkt ee vun der Etage erof. Sëtzt op sengem Rollator. Oder an der Fotell. Mengt, e géing mech kennen. 

 

„D'Iessen ass gutt.“

„Ah?“

„Ganz gutt esouguer. De Mëtteg gouf et Dess.“

„Wéi?“

„Dessert. Héiers de net méi gutt? E Pudding.“

„Nächste Mount feiere mer deng dräiannonzeg, Bom.“

„Schonn? Méi léiwe Jong, esou al gëtt keng Kou.“

Fäi gekleet ass se. War se nach ëmmer. E seide Schal mat Päerdskäpp an engem Lasso. Dat Ganzt a rosa a beige gehalen. E Schal vun Hermes. Fir hir nonzeg. E renge Brasseli kréngelt sech ronderëm d'Handgelenk. D'Fangeren si knubbeleg. No alle Säiten hin.

 

D'Altersheim no beim Bësch huet e look, un deem ech vu wäitem erkennen: Dat ass eng Kolonie. Dat ass e Beienhaus, mat Marquiseën a Balcone gerëscht, Meter fir Meter, messerschaarf gezeechent, keng Plaz ze vill, genee op d'Mooss geschnidde fir eng ausgerechent Éiwegkeet.

Am Foyer richt et no Geméiszopp, no Piküren an no Wichs um Buedem. Heiansdo richt et no Äppel am Schäffchen, wann de Kach Zäit hat. Virun allem richt et ëmmer no Kaffi. Dee gëtt mat enger besonnescher Zort Bounen, déi op eng extra Manéier gemuel ginn, speziell fabrizéiert. Esouguer d'Infirmière huet eng Formatioun mussen ofschléissen, éier den Direkter vum Altersheim hir erlaabt hat, déi Maschinn, ageniwwelt an héijen Dampwolleken, mat de Knäppercher an Aueren, den Düsen a Ventillen, aus deenen et zischt a späizt, den Hiewelen, Schläich, den Thermometeren a Skalae mat hiren Nolen, déi iwwert den Zifferen zidderen, ze bedéngen.

 

D'Altersheim ass deemno och eng Plaz fir verwinnte Kaffistuten. Nëmmen, am Foyer ass et stëll. Och, wann dichteg a vill op den Dëscher matenee geschwat gëtt. „Wéi geet et der haut, Mamm?“ „War d'Mëttegiesse gutt?“ „Et geet.“ „De Kaffi ass besser hei ewéi am Spidol.“ „Fënns de?“ „Gidd der mat op den Ausfluch, Madame?“ „Wou denkt der hin?“ „Muer schaffe mer mam Mekano.“ „Mam Mekano? Bass de sécher, Papp?“  - en Hin an Hir vu Froen an Äntwerten, ouni vill Gedanken, wäit ewech vu Kaffi a Kuch.

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onverëffentlech

5.256 Zeechen, voll an eidel 

6.092 Wierder

 

 


 an der Literatura,

 

der literarescher Bäilag, 7 bis 13 Abrëll, 2019 vum Corriere della Sera

 

 

Ofgehuewen

 

De Klod war e gudde Frënd. Als Bouwen hu mer Knupperten an d’Bréifkëschte gehäit. Mer si fortgelaf an hunn eis hannert enger Maierche verstoppt. Mer hu gewaart, bis et geklaakt huet. An d’Luten an den Haiser ugoungen. Eemol hat eng Bréifkëscht poufdeg e Saz gemat. Wéi eng Rakéit, mat lauter Fonken, hat se sech gedréint a war paanng op de Makadam geschloen. Déi ganz Strooss war an Opreegung. D’Pompjeeën hate blenkeg Helmer un. Meng Mamm huet de Kapp gerëselt: Wee waren déi Eefalten?“ Den Dag drop hunn ech mech geschuddert, well ech an d'Box gepisst hat vu Laachen.  

Eng Woch méi spéit hunn ech schwéier geotemt a schwéier gehouscht. Bloen a gringen a wäisse Schläim. Ewéi wann d'Loft net willt an d'Longe fléissen. 

Et ass vläicht d'Coqueluche“, sot meng Mamm.

Bordetella pertussis[i], sot den Dokter. De Bouf muss op Mondorf[ii]an d'Kur. An de Casino. An d'Kabinn.[iii]“  

 

Ech souz hallefplakeg a mutterséileneleng an deem ronnen Dëppen, op enger Bänkelchen, vis à vis vun enger klenger, ronner Fënster. Am Ufank vun der Sëtzung huet de Rondel sech mat der Infirmière hirem Gesiicht gefëllt. Hir Bake ware speckeg, ware voller Lächer a Pautschen, déi mat enger décker Couche Vaseline ugestrach waren. D’Stir huet no vir gebëlst an d’Lëpse ware feierrout gefierft. Ech si mer virkomm, ewéi wann ech géing op de Mound fléien, riicht an der Infirmière hiert An eran, platsch, esou ewéi an deem witzege Film[iv], deen ech eng Kéier gesinn hat. Heiansdo hunn ech menger Mamm hire Kapp erbléckst. Si huet duerch d'Fënsterche geluusst, ob nach alles an der Rei wär. Ob ech net vun der Bänkelche getrollt wär a mer e Fouss gebrach hätt. Ech hu bal kee Geräisch héieren. Nëmmen e liicht Gesouers. Spéider huet den Dokter erageblënzelt, duerch de Rondel vu sengem Brëll a mat senger Täschelut iwwert der Stir. Wa kee Kapp ze gesi war, huet eng pistaschgring Mauer de Krees gefëllt. Ech hu geotemt. Ech hu geknätscht. Dass d'Oueren net sollten zougoen. Chlorophyllsknätsch, deen ech net gär hat. An de Sauerstoff, sot den Dokter, géing mer d'Longe stärken. Wann d’Lut um Plafong geflackert huet, hunn ech mech gehuewen. D’Infirmière huet d’Dier opgezunn, ganz lues, eng schwéier Dier, a si huet laang an déif geotemt, d’Infirmière, an hier Äerm hunn no Chloroform a Schokelasmëllech gericht.

 

Am Casino waren d’Preisen agespaart“, hat mäi Bopa mer verzielt. 

D’Preisen?“ 

D’Nazien, déi souzen zu Mondorf, vu Mee bis August 45, am fréiere Palace Hotel, éier s’op Nürnberg koumen. Fir de Prozess. D'Amerikaner haten se verhéiert. Si wollten de System erausfannen, wee wat, genee, ze soen hat. Wéi s'organiséiert waren. Den Dolibois[v]war ee vun deenen, déi alles opgeschriwwen haten.“

„War dat a mengem Casino? “

Majo.“

„Ginn et Fottoen?“

Ech mengen net. Et goufen net vill Leit, déi Bescheed woussten, deemools.“  

D'Naziën? Das Dritte Reich? Den Hitler? Ech war Bouf. Hat d'Nimm knapps am Ouer. Ech wousst an ech wousst näischt. Awer, ech hu gefuerscht, wéi mäi Bopa mer vum Casino, dem fréiere Palace Hotel, verzielt hat.

Wat hate Krichsverbriecher an deem dichtege Gebai verluer, wou ech mat der Kabinn op de Mound geflu war? De Goering souz do. De Ribbentrop. De Keitel. Lauter Mënschefrësser. Mäi Grousspapp hat sech opgereegt, wéi en dervu geschwat hat. Dee Fettsak“, hat e geruff, dee Knaschtert mat senge Medaillen a senger wäisser Uniform.“

Wann e geschmunzelt huet, de Reichsmarschall op de Fottoen an de Bicher, an deenen ech spéider gebliedert hunn, huet säi Mond enger geschlaffener Séissel geglach, hunn ech fonnt. 

Ech souz an deem selwechten, groussen Hotel, wou dräizeng Joer virdrun, am Restaurant, an de reaménagéierten Zëmmeren, den Openthaltsraim, virun der Entree, awer hannert elektreschem Drot, schwéier bewaacht, d'Barbaren hire makaberen Theater gespillt haten. E Stéck, an deem de Ribbentrop nach ëmmer Ausseminister war, de Goering nach ëmmer d'Fiedem gezunn huet. An deem de Keitel nach ëmmer de Kënn brätzeg an der Lut hat, am An de Monokel, geschlaff an zerblétzt, de wäissen, haarde Schnutz opgeriicht, Sieg Heil, mein Führer! prätt, wann heen, de Gefreiten aus Braunau, éiere géing erëmkommen, d’Kap mam Stuerz déif an der Stir. 

Wéi d'Dir vu menger Kabinn fir d’lescht opgezu gouf, hat ech mech geschuddert. Ech louch zwee Deeg mat Féiwer am Bett. Duerno war den Houscht verflunn. Mondorf-les-Bains ass haut nach ëmmer en Ausflug wäert, och wann den ale Palace Hotel/Casino scho längst ënnert dem Buedem läit.   

 März 2019



[i]Bordetella pertussis, e Bazill, deen d'coqueluche ausléist 

[ii]Mondorf les Bains, lëtzebuerger Uertschaft an Thermalbad un der franzéischer Grenz

[iii]Iwwerdrockkabinn,fir d'Behandlung vum bloen Houscht, der Coqueluche. Ariichtung an der section médicalevum fréiere Casino  

[iv]Le Voyage dans la Lune ass e Science Fiction Film vun 1902, geschriwwen, produzéiert a realiséiert vum Georges Méliès. Et war den Ufank vun der Science Fiction am Film.

[v]John Ernest Dolibois, gebuer 04.12.1918 zu Bouneweg, Lëtzebuerg, (deemools Gemeng Hollerich) -  02.05.2014 Cincinnati, OH (USA). Den John E. Dolibois koum als Member vum Noriichtendéngscht vun der amerikanescher Arméi op Mondorf-les-Bains, wou en héichrangeg, däitsch Krichsgefaangener, e.a. den Hermann Göring, interviewt huet. Deen Ofschnëtt vu sengem Liewen ass och am Willy Perelszteijn sengem Dokumentär Ashcan vun 2018 opgegraff ginn. Den John E. Dolibois war och als Iwwersetzer bei den Nürnberger Prozesser derbäi.

https://autorenlexikon.lu. cf. John E. Dolibois, Text vum Sandra Schmit 

 

Copyright droits réservés/american army   photographie de gauche: annonce du film Ashcan de Willy Perelsztejn  à droite: l'ancien Casino de Mondorf les  Bains

 


neue Erzählung

 

 

Der Nabel des Karpfens 

 

biotopische Verhaltensmuster in artfremdem Milieu

 

1.

In Niedersachsen, nahe der Residenzstadt Celle, geschah das Außergewöhnliche. Ich war einem Wildkarpfen begegnet. Einem tüchtigen, mittelschweren Cyprinus carpio,der sich schwebend, schwimmend in immer gleicher Position im Biotop hielt. Ungefähr einen Meter über dem schlammigen Grund. Und er sah mich an mit einem unruhig kippelnden Augenpaar. 

Ich war auf grobe Weise in sein Revier geplanscht. Keine Frage. Ich war nicht willkommen zwischen Sumpfdotterblumen und Schwertlilien. Dazu wollte ich kurz nur, auf ein Stündchen oder so, einige Exemplare der Gattung Hydrous piceus, also des Großen Kolbenwasserkäfers in seinem natürlichen Lebensraum beobachten. Ich hatte ferner gehofft, etlichen Kammmolchen zu begegnen, ihnen zuzusehen, wenn sie den Schlick zu zierlichen Wolken aufrührten.

Seine breiten Schuppen schillerten grünlich braun, mit einem Stich ins Blaue. Gegensatz gegen Satz: Er dort. Ich ihm gegenüber. Wir beide in einer Art Stillhaltevertrag. Er hätte sich mir mit der Schwanzflosse nähern und meiner Taucherbrille einen kräftigen Flatsch Klatsch Schlag versetzen können. Er hatte es nicht getan. Die vier Barteln an seinem Maul wedelten sanft. Es muss die Strömung sein“, dachte ich mir. 

Ich bewegte meine Fußgelenke sehr behutsam. Einem echten Wildkarpfen begegnet man schließlich nicht alle Tage.

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neue Kurzgeschichte

 

Mein post auf meinem Instagram account

 

 Es ist das Bildchen weder ein Aquarell noch ein ÖIgemälde. Eigentlich ist es eine leichtquirlig daherkommende Promenade. Sicher doch. Ich sehe, was vorbei ist. Der Ausblick folgt auf den Einblick. Das Ganze erfahren, gefühlt und gesnaptdurch das Auge des phone, wie im Auge eines Wirbels, der zieht, wohin es ihn treibt. Kurz gesharedan die Geistergemeinschaft der Namen und Silben, als da wären ‘folgt dir jetzt’, ‘abonniert’, ‘interessiert’ und pralle Pobacken. Vorbei schon ist er, der gepostete Pulsschlag. 

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in Galerie: 

 

european clouds

 

Literaturpreis der Mitglieder des Europäischen Parlaments  

 

 

Match, Matsch, Mätsch: den Diddelenger Supermarché. Mär ginn an de Mätsch, mer brauche Wuere fir ze grillen, matsch, mitsch, haut ass schéi Wieder, keng Wollek um Himmel. Fir ze laachen, esou schéin! 

„Bréng e puer marinéiert Kotelette mat, eng Fläsch Wäin, keen ze deieren, héiers de?“

Ich höre. Ech fueren. Lauschtere Musek. Parken ënnert de Beem. 

De Matsch, e grot Zillegebai, e banalen Zweckbau mat Knätschtëppele virum Agank a Kaddieën un der Staang. Mat Dauwen um Daach: „guru guck, guruguck“. Mam Auto op zwou Minutte vun doheem. Banal, awer praktesch, dee super Maart. Gutt. Et ass e kloeren Hierschtdag. Esou een, wéi den 11.9. zu Manhattan, mueres um aacht Auer. Virdrun hat d’Sonn geschéngt. Wéi elo, hell, ouni ze wiermen. Ech trëppele laanscht d'Regaler, sichen, fannen, dixe meng Wueren duerch d’elektronesch Kees. Et piiipst, de Wäin, d’Koteletten, piiips, d'Oliven, piips, eng Drëpp, piiips, de Jus, piiips,e Pak Youghurtsdëppercher, 0% Fett, piiips, piiips, d’Keessiäre sinn ofgeschaf, nëmmen eng Oppasserin huet iwwerlieft, waart, dass ech net eens gi mam piiipsen. Ech ginn eens, et piiipst eng leschte Kéier, d’chroméiert Staang gëtt no, ech rulle mam volle Käddi op de Parking.

 

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